Przeskocz do treści

Odchudzanie i aktywność fizyczna

Aby w ogóle warzyć o zgubieniu nadprogramowych kilogramów, trzeba postawić nie tylko na dobrze zbilansowaną dietę, ale także ćwiczenia fizyczne. Bez aktywności fizycznej nie należy spodziewać się spektakularnych efektów. Co więcej, nawet jeśli bez aktywności fizycznej uda się trochę schudnąć, to należy liczyć się , że nasza skóra nie będzie wyglądała już tak dobrze. Odchudzanie musi więc iść w parze z aktywnością ruchową. To jedyny sposób na to, aby cieszyć się lepszym zdrowiem, znacznie mniejszą wagą, a jednocześnie doskonałym wyglądem.

Black Latte - Dzialania Niepożądane, Kapsułki - Opinie i Recenzje

Co się stanie, kiedy zrezygnujemy z aktywności fizycznej w czasie odchudzania?
Rezygnacja z ćwiczeń podczas walki o zmniejszenie wagi to przede wszystkim ryzyko, że po skończeniu diety błyskawicznie będzie miał miejsce efekt jojo. Do tego dochodzi zmniejszenie masy mięśniowej, co skutkuje zdecydowanie gorszym wyglądem. Pojawić mogą się też takie problemy, jak zatrzymanie wagi, spadek nastroju, a wreszcie zmniejszony zapał do odchudzania. Trzeba pamiętać, że aktywność ruchowa wiąże się ze zwiększonym wytwarzaniem endorfin , które określane są mianem hormonów szczęścia. Kiedy więc regularnie się ruszamy, mamy lepszy nastrój, a tym samym lepiej się czujemy. Poza tym szybciej zgubimy niechciane kilogramy, kiedy ćwiczymy.

Deficyt kalorii sposobem na to, że efekty pojawiają się szybciej
Godzina aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności to spalone mniej więcej trzysta kalorii, czyli tyle, ile dostarczymy sobie, jedząc mały posiłek. Jeśli postawimy na dużo bardziej wymagającą dyscyplinę, organizm spali nawet blisko tysiąc kalorii. Codzienna aktywność fizyczna sprawia, że o wiele łatwiej jest utrzymać ujemny bilans energetyczny. A tylko wówczas można myśleć o pozbyciu się przynajmniej kilku nadprogramowych kilogramów.

Kształtowanie mięśni
Mięśnie rozwijają się wyłącznie podczas aktywności fizycznej. Tylko wówczas możemy również myśleć o tym, że nasze ciało – mimo spadku wagi – będzie dalej jędrne oraz estetyczne. Warto pamiętać jednocześnie, że to tkanka mięśniowa spala największej kalorii w czasie spoczynku. Z tego powodu warto zatroszczyć się o to, aby była ona cały czas rozbudowywana. Jeżeli nie będziemy regularnie trenować, a dieta będzie uboga w witaminy i minerały, błyskawicznie zauważymy , że tkanka mięśniowa się zmniejsza. Ubytek mięśni to nie tylko pogorszenie wyglądu, ale też wyraźne osłabienie kości. A to może oznaczać duże problemy ze zdrowiem.

Dodaj komentarz